المشاركات الشائعة

السبت، 23 أبريل 2011

الاب الروحي لمصر مبارك !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

طبعا فاكرين الناس العجيبه المريبه الي كانت بتدافع عن المخلوع بتاعنا مبارك 


الناس دي بجد من وجهة نظري غريبه اوي يعني طب قبل الثوره وقلنا دول كانوا مخدوعين فيه طب ودلوقتي ليه في ناس تتصل في برنامج وتقول حرام ومعرفش ايه ده كان كويس في الاول 


انا بس عايزه اقول للناس دول على فكره ده كان بيسرقك هو وعصابته ....... الي انت بتدافع عنه ده مستعد يضحي بيك في اي لحظه لو حس انك ممكن تسببله خطر انت لو كان مرتبك 1000 جنيه مثلا فكان المفروض يبقى اكتر ولو كان مرتبك 50000 فالمفروض يبقى اقل 


اهاااااااااااااا ؟ كده انا فهمت يبقى يا ابن مبارك الروحي حضرتك من الي كانوا مستفدين من فساد النظام السابق !! شكلك كده كنت من الطبقه الي كانت بتاخد فلوس مش من حقها ؟ مرتب  اعلى من حقك ؟ مستفيد من الوسايط بتاعة زماااااااان ؟ والرشاوي بتاعة زمااااااان؟ اصل كل ده تبع الفساد وحيتظبط بعد الثوره  كده انا فهمت ....... يا سلام عليا وانا بفهمها وهي طايره 


واياااااااااااااك تقولي لا انا مش كده انا بحبه 


بتحبه !!! ليه يعني ؟ اديني سبب واحد لحبك ليه ؟ واحد كان بيسرقك كان حراااااااااااااااامي ؟ بيبيع الغاز باقل من تمنه حتى التمن القليل ده  كان بيوزعه على اولاده ماهي عزبة ابوه بقى ....... الحديد خلاه في ايد واحد بس عز القصير ........ من كتر بقى العداله والاخلاص الي هو فيه مش مكفيه ان قاعد على قلبنا 30 سنه لأ وايه عايز يجبلنا ابنه ! كان عمال يبيع في البلد حته حته لحد ما كان حيبعنا ده لو حتى لو مش عارف حاجه ده عذر اقبح من ذنب يعني ايه واحد وظيفته رئيس جمهوريه وميعرفش البلد بيحصل فيها ايه طب كان يقولنا طيب كان الشعب عمله جمعيه وجبناله تلفزيون 21 بوصه ودش نايل سات 


كل الادله بتقول انه كان بيمهد عشان يبيع الدوله لاسرائيل هو انت ناسي الحلم العظيم بتاعهم من الفرات للنيل ؟؟؟


انا مش بعيب على اليهود ! عارف ليه ! علشان عندهم حلم وبيحققوا لمصلحتهم ؟ العيب علينا احنا الهبل الي بنحقق حاجه مش من مصلحتنا وبنقول لمبارك برافو ؟ احسنت 
فوقوا بقى بلا نيله يا ريت بدل ما تفكروا في نفسكم تفكروا في مصر لان مصلحة مصر من مصلحتك ومن مصلحتنا كلنا 


والله الثوره دي معجزه من عند ربنا الحمد لله ربنا انقذنا في الوقت المناسب اي نعم الفساد تفشى بس ان شاء الله خير وكل حاجه حتبقى تمام انا متفائله 

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق